Kaip socialiniai tinklai prisideda prie dezinformacijos sklaidos

Buvusio CŽA darbuotojo-analitiko Kent'o Harrington'o straipsnis atskeidžia svarbias tiesas ir aktualias ne tik JAV. Naujosios technologijos nesukurtos rūšiuoti kur tiesa ir kur melas. Jos sukurtos didinti "klikų", pasidalinimų (shares) ir patiktukų (like) skaičių. Kur kas sunkesnė užduotis tenka ne technologiniams patobulinimams, o pilietiškumo mokymams. Šio mokymo JAV mokyklose erozija ir vietos laikraščių uždarymas sukūrė palankią dirvą dezinformacijos plėtrai. Jei 2005 m. 50% amerikiečių negalėjo teisingai išvardinti trijų valdžios atšakų, tai 2015 jau du trečdaliai. O trečdalis išvis negalėjo jokios valdžios šakos įvardinti. 2016 m. nustatytas, kad tarp amerikiečių su universitetiniais diplomais vyresni negu 65 metų amžiaus žymiai daugiau žinojo kaip dirba valdžia, negu tie, kurie buvo jaunesni negu 34 metai. Nežinau ar pas mus tokie tyrimai atliekami, ar tik norintys tapti prezidentu reitinguojami? Bet aktyvumas rinkimuose pagal amžiaus grupes išduoda esant tokią pat problemą. Todėl bet koks pilietiškumo proveržis atsikertant propagandai ir dezinformacijai (kaip Vanagaitės atveju) yra labai svarbus. Nuoroda į straipsnį anglų kalba: https://www.project-syndicate.org/commentary/russia-social-media-election-interference-by-kent-harrington-2017-11

2017-11-09

Atgal



Komentarai:

Kolkas komentarų nėra parašyta.

Rašyti komentarą:

Jūsų vardas:

Apsaugos kodas: 2 plius 9 yra lygu